borgWeb Webblösningar för företag

Företagstelefoni – en smart lösning

Företag söker ständigt nya lösningar för att förenkla och förbättra sina tjänster, det är nödvändigt för den som vill lyckas inom just sin bransch. Konkurrensen är stenhård i de flesta branscherna och det man måste tänka på är dels ens egen USP, men också hur man kan förbättra sitt varumärke så ert blir just det företaget som blir valt. Lösningar kan bestå av att man låter någon annan ta sin företagstelefoni och bokningssystem exempelvis.

Att sköta ett företag kräver en hel del energi och ordningssinne. Som ägare till företaget är det viktigt att man fördelar sin energi till företagets alla delar på rätt sätt. Bland annat ska man ha möjligheten till att ta beslut som förenklar och förbättrar företaget. Att veta vilka satsningar som bäst lämpar sig för just ert företag är en svår sak och inte något man bör ta lätt på.

En lösning kan handla om ett nytt sätt att kommunicera med kunder eller ett nytt sätt för de anställda att samordna bättre. Det kan vara en satsning på exakt vad som helst som förbättrar arbetet på arbetsplatsen. IT-lösningar brukar handla om just intranät och programvaror som underlättar organisering, kundrelationen och administrativa arbeten.

Tekniska lösningar är oftast de bästa

Lösningar som har en extra slagkraft brukar vara tekniska. Med teknik är interna system, telefoni och liknande det som företag satsar mest på. Just IP-telefoni är en sådan lösning som man anser vara en av de smartare lösningarna till något större företag med många kunder. Det spelar egentligen ingen större roll om det handlar om B2B(business to business) eller B2C(business to costumer) med en telefonväxel. Det som dock är viktigt är att man använder denna lösning innan ett problem med telefonin uppstår. Alla satsningar man gör i företaget ska inte vara efter komplikationer utan helst i förebyggande syfte. IP-telefoni för företag kan fungera såhär:

  • en telefonTelefonsamtalen slipper stå på kö hos de anställda på företaget och man kan satsa på att jobba med annat än att svara i telefon. Kunder är oftast inte speciellt nöjda när de kommer fram och det bara har ringt konstant utan något meddelande om ”samtal före”. Med kösystem slipper man detta problem.
  • Med hjälp av just Uno-telefoni för företag så finns där en professionell samtalsgrupp som tar emot samtalen. Samtalen hamnar då direkt hos rätt person och slipper skickas runt.
  • Knappval gör att man lättare kan hantera sitt ärende och slippa bli kopplad, att hamna rätt från början kan innebära att man kortar ner telefonköerna ytterligare.
  • Använda funktionerna till att vara ”ej tillgänglig” ”på lunch” eller annan passande status. Om du är borta kan du även hänvisa till vikarie eller kollega som kan besvara kundens frågor.
  • Ingen begränsning på service för de små företagen. Har man kunder så kan IP-telefonin hjälpa företaget, oavsett om det ringer in tio eller hundra på en dag.
  • Få rapporter som är relevanta för er telefoni, detta gör det enklare att få en övergripande blick över företagets växel. På så sätt kan man lättare ta itu med alla eventuella problem men också se vad som fungerar och fortsätta på det spåret.